1249412290_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Olin "yksityisellä" hopeatyökurssilla. Työskentely alkoi siitä, kun rullasimme 1 mm hopealankaa 3 mm paksun puikon ympärille. Sitten sahasimme rullan auki eli aikaan saatiin renkaat. Sitten aloitettiin avaamaan ja sulkemaan renkaita niin, että siitä muodostui kuvassa näkyvä ketju. Minä en tahtonut oikein nähdä, missä renkaassa on se sahausrako ja sain avukseni kuvassa näkyvän suurennuslasilampun. Todella näppärä kapistus! Kurssiin kuului myös teetarjoilu ja herkullinen kasvispiirakka... Nyt minulla on ranteessani hieno itse tehty hopeaketju. Oi, miten olen siitä ylpeä!

Innostuin myös ompelemaan. Ostin Rauman pitsiviikon aikana olleesta tikkutyönäyttelyssä sievän pienen kolikkokukkaron (kuvassa punainen). Tänään innostuin kokeilemaan saman tapaista itsekin. Siniset ovat minun tekemiäni. En oikein hallitse monimutkaisempia tilkkutöitä, mutta kapeita suikaleita on nopeaa ja helppoa ommella rinnakkain.

1249412308_img-d41d8cd98f00b204e9800998e