Parin viimeisen viikon aikana olen taas "tuhonnut" jämäkerien loputonta määrää. Vaikka kyseessä on mielestäni vain ihan pieniä keriä ja satunnaisia ylijääneitä lankamyttyjä, kertyy niistä peittotilkkuja uskomattoman paljon. Kuvan 12 palaa tein television tai kirjan ääressä tässä parin viimeisen viikon aikana ihan ohimennen. Palat ovat noin 20 cm x 20 cm kooltaaan. Ennestäänkin niitä on tuolla jo kudottuna niin, että taas saisin varmaan peiton koottua. Täytyy odotella kuitenkin vielä jonkun aikaa, jotta tilkkuja on niin paljon, että saan myös värit sommiteltua mukavasti.

1248847853_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Valmiin peiton sopivaksi kooksi olen todennut 6 x 9 tilkkua eli noin 120 cm x 180 cm.

Sukkien kutominen pyöröpuikoilla sujuu jo ihan mallikkaasti. Olen pitänyt tätä kudinta autokutimena eli kudon ajon aikana (jonkun toisen ajaessa). Siksi se ei ole nyt edistynyt, kun olen joutunut itse taas välillä ajamaan. Niin innostunut en ole sentään ollut tästä, että liikennevaloissa nappaisin kutimen käsiini niin kuin joskus yhden pitsineuleen kanssa vuosia sitten.

1248847881_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Luulin etsineeni saman kohdan langasta aloittaessani, mutta aika äkkiä huomasin erehtyneeni. Raidat eivät mene kohdalleen, mutta päätin, ettei se häiritse minua tällä kertaa. Lanka on Novitan uutta Marjaretki - Puolukka -lankaa.